117 610x343 نقد و بررسی بازی Halo 4

موضوع: تولدی دوباره / نقد و بررسی بازی Halo 4
ناشر: Microsoft Game Studios
توسعه دهنده: ۳۴۳ Industries
سبک: اکشن اول شخص تیر اندازی (FPS)
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ هجری خورشیدی
پلتفرم: XBOX 360


شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3-2012 اولین نمایش خود را با بازی Halo 4 شروع کرد. همان طور که می دانید این بازی یکی از بهترین ها در سبک خودش یعنی (FPS) هست که به دلیل داشتن گیم پلی جالب و تازه، آن را به این مقام رسانده است. اگر طرفداران کنسول XBOX 360 یادشان باشد سازنده سری بازی های هیلو قبل از شماره ۴ شرکت Bungie بود که بر اساس دلایلی از قسمت گیم مایکروسافت جدا شد و سرانجام ساخت و توسعه بازی هیلو ۴ به دست استودیو ۳۴۳ Industries رسید.
در زمان اعلام این خبر خیلی از طرفداران این بازی فکر می کردند که روند ساخت بازی به خوبی جلو نرود، اما مایکروسافت و استودیو توسعه دهنده بازی آنچنان نمایش زیبایی در کنفرانس داشتند که همه شرکت کنندگان در آنجا این بازی را تشویق کردند. در نمایشی که گذاشته شد بازی از دشمنان تازه ای بهره مند شده است که در نسخه های قبلی وجود نداشتند.
از دیگر امکانات افزوده شده به بازی می توان به سلاح های جدید با نام Forerunner و مسترچیف اشاره کرد. قابلیت مسترچیف این امکان را به شما می دهد که با استفاده از اشعه مادون قرمز در اسکن محیط برای پیدا کردن اشیا، یاران خودی و دشمنان بپردازید. در مشاهده گیم پلی، بازی نسبت به شماره های قبلی تغییراتی داشته است.

212 610x3411 نقد و بررسی بازی Halo 4

وقتی که بازی به نمایش درآمد یک سفینه بسیار بزرگ در فضا در حال حرکت بود که یکی از فرماندهان می گفت که ما با سفینه های UNSC تفکراتی غیر از جنگ خواهیم داشت. حالا بازی وارد نمایش جذاب تری می شود و یک سیاره ناشناخته مثل آهن ربا سفینه را به طرف خود می کشد. گرافیک به نمایش درآمده از بازی بسیار خوب کار شده بود و به جرات می توان گفت که بالاترین حد خود در سری بازی های هیلو را دارا می باشد.
در مشاهده فضاهای دور که به اصطلاح Draw to Distance گفته می شود بسیار خوب به وجود آمده اند و بازی از لحاظ کیفیت تکسچر (Textures) یعنی همان متریال مواد و رنگ بندی بسیار شفاف و زیبا بوده اند. در ادامه پیش نمایش بازی به یک جنگل می رسد و در آن جنگل سایه ها خوب ساخته شده اند و حالت پله پله نداشتند.
در کنفرانس اشاره شد که بازی در کنار گرافیک بالا با ۶۰ فریم بر ثانیه یا همان FPS1 اجرا می شود که نشان از تکنیک بالای استفاده شده در بازی از طرف سازنده دارد. بازی هیلو ۴ با به نمایش درامدن حمله یک موجود عجیب به چیف به پایان می رسد و تمام طرفدران را خشنود می کند. به نظر من بهترین بازی به نمایش درآمده در کنفرانس مایکروسافت همین هیلو ۴ بود. پیشنهاد می کنم که حتما پیش نمایش این بازی را در وبسایت هایی همچون IGN و یا Gamespot مشاهده کنید.

37 610x343 نقد و بررسی بازی Halo 4

نتیجه گیری:

بازی هیلو ۴ یکی از آن بازی های است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و حتما باید در فصل پائیز این بازی را انجام داد و می توان آن را یکی از بهترین بازی ها در سبک خودش دانست.

۱) FPS چیست؟

ببینید دوستان عزیز، ما در این مطلب به دو اصطلاح (FPS) اشاره کردیم. در اولین (FPS) منظور ما (First Person Shooter) که فارسی آن یکی از سبک های بازی به نام اکشن اول شخص تیر اندازی است می باشد.

اما دومین (FPS) که اشاره کردیم، منظور ما (Frame Per Second) است که معادل فارسی آن فریم در ثانیه است. چشم انسان می تواند تا ۲۴ فریم در ثانیه را ببینید و هر چه این مقدار بیشتر شود حرکات نرم تر و روان تر می شوند و اما اگر این مقدار بسیار زیاد شود، حرکات در اصطلاح Slow Motion می شوند.